Realment sembla que el nom d'aquesta carretera, que pertany a la xarxa nacional de carreteres que dels Estats Units, es un nom posat a l'atzar o per alguna simple raó, però l'historia d'aquest nom es una mica més diferent i curiosa.
La cosa es que en Cyrus Avery, principal promotor d'aquesta carretera volia que el número que portés fos un número rodó i va triar el número 60, per tant, la ell volia que la carretera s'anomenes US Route 60. Peró el problema va venir quan els delegats de l'estat de Kentucky volien una carretera que anés de Virginia Beach fins a Los Àngeles i també tenien el mateix nom pensat.
Després de raons a favor i en contra i de diverses lluites a despachos, ja que el govern de Kentucky volia el 60 fos com fos, aquests van acabar guanyant i es va construir una carretera entre Virginia Beach i Springfield que s'anomenés US Route 60.
Així que com que Avery ja no podia posar el nom que volia a la carretera que ell mateix havia promogut va haver de pensar en una altra opció. Finalment es va decantar per el número 66, que no estava assignat a cap carretera, ja que creia que 2 números iguals seria més fàcil de recordar i de dir.
I així es com va néixer el nom de una de les carreteres més conegudes arreu del món.
Però una última pregunta: Per què es va lluitar tant per tenir el 60?
Aquesta pregunta es fàcil de respondre, no es per el número 60 en si, sinó perquè el 60 acaba en 0. i havia 2 principals raons perquè el govern de Kentucky lluités tant per tenir el 60 a la seva carretera.
La primera raó es perquè els Estats Units segueix un patró senzill en quant a numeració de carreteres es tracta. I es que les carreteres amb nombres senars recorren el país de nord a sur i les carreteres amb nombre parells recorren el país de est a oest.
La segona raó és perquè les principals carreteres estadunidenques, i per tant les més importants acaben amb el número 0 o amb el número 1.
Per aquestes raons el govern de Kentucky va lluitar tant per aquest nom i finalment el va acabar aconseguint.
Recorregut de la U.S Route 60, construida l'any 1926.
|
Fonts
Paula Estrada
No hay comentarios:
Publicar un comentario